HOME
OVER ONS
TEAM
DOWNLOAD
WEB PLAYER
SCREENSHOTS
VIDEO
MEDIA
Van de geschilderde trompe-l'oeils in Pompeï tot en met de 19e eeuwse stereokijkers: door de eeuwen heen probeert men op verschillende manieren bedrieglijk echte virtuele omgevingen te creëren.
Al in de vorige eeuw werd er geëxperimenteerd met virtual reality, een door de computer geschapen werkelijkheid.
Omdat de techniek destijds in de kinderschoenen stond en nog erg duur was, bleef deze beperkt tot wetenschappelijke en militaire toepassingen. Sinds de introductie van de Oculus Rift bril in 2012, is virtual reality aan een enorme opmars bezig. Fabrikanten als HTC/Valve, Microsoft, Samsung en Sony storten zich nu ook op de nieuwe techniek.
Wij combineren onze twee passies - geschiedenis en VR - om een nieuwe en ongekende ervaring te scheppen. Door levensechte historische locaties en gebeurtenissen na te bootsen en middels virtual reality te ontsluiten, maakt de toeschouwer als het ware een reis door de tijd:
De door ons ontwikkelde VR-omgevingen komen het best tot hun recht door gebruik te maken van de Oculus Rift virtual reality bril.
Door een hoofdtelefoon te dragen wordt de toeschouwer nog meer in de virtuele wereld gezogen.
Eventueel kan de ervaring nog worden uitgebreid met eenvoudige navigatiemiddelen als een game-controller, maar ook het precies registreren van de handbewegingen d.m.v. de Leap Motion behoort tot de mogelijkheden.
Contact:
Mainstream Netservice:
www.mainstream.nl